maanantai 18. helmikuuta 2008

Revontuli-huivi ja pientä kivaa



Kaksi viikkoa sitten kävin rentoutumassa tentin jälkeen Helmimeressä ja matkaan mukaan tarttui pari pussia helmiä neulontaan. Ihania värejä, ihania!



Toissa lauantain sumussa kävin minäkin paikan päällä hankkimassa omistuskirjoitukset Punokset puikoille -kirjaan. Samalla sain mukaani kuvauksissa mannekeeraamani neuleen, Ansan.



Neule on hyvin kaunis ja huolella tehty. Onpa niskassa aitouden todistava Punokset puikoille -kirjailtu ripustuslenkkikin.

Ja koska neuleessa itsessään ei ole kiinnityssysteemi, sain mukaan myös Pörrön tekemän rintaneulan, kaunis sekin.



Eilen lopultakin sekä minä, kamera, aurinko että Revontuli olimme samassa paikassa. Huivihan valmistui neulomisen puolesta jo tapaninpäivänä..



Kuten Shetland Floss Shawl, valmistui Revontulikin siis jo joululomalla. Viimeinen jäljellä ollut käyttämätön viron villavyyhti päätyi loimuamaan tähän. Malli oli helppo, ehkä jopa hiukan tylsä neuloa. Lopputulos on kuitenkin kaunis. Jos vain pitäisi keltaisesta. Tai edes mainittavammin vihreästä. Omaan käyttöön tämä huivi ei siis jää, vaan päätyy lahjalaatikkoon odottamaan sopivaa saajaa.



Malli: Revontuli-huivi, Ulla
Lanka: Aade Lõng:n villalanka, väri keltavihreä, 178 g, (125 tex x 2)
Puikot: 5mm pyöröt
Koko: 195 cm * 100 cm

2 kommenttia:

Kristel kirjoitti...

Minä ilmoittaudun vapaaehtoiseksi! _o/ Täytänhän tänä vuonna pyöreät 32 vuotta, jo, ummm, toukokuussa! ;)

Jonna kirjoitti...

Minä myös! Minä myös! Minulla synttärit on kyllä vasta elokuussa...